.:بهینه شده برای نسخه های 2011 – 2012 و 2013 نرم افزار 3DMAX :.
فیز-اکس یا PhysX یک میانافزار (middleware) کیت توسعهٔ نرمافزاری (SDK) موتور فیزیک (physics engine) بیدرنگ (realtime) اختصاصی (proprietary) است که توسط Ageia (یا همان NVIDIA امروزی) به عنوان NovodeX SDK توسعه داده شد. نرمافزاری که PhysX خوانده میشد همچنین میتواند به یک کارت افزودنی واحد پردازش فیزیک (PPU) طراحی شده توسط Ageia اشاره کند که برای شتابدهی به بازیهای ویدیویی فیز-اکستوانا (PhysX-enabled) به کار میرفت.در حقیقت تکنولوژی NVIDIA PhysX راهی برای تعیین توانایی کارت های گرافیکی GeForce GPU جهت سرعت بخشیدن به محاسبات فیزیکی بازی است. توانایی برای ایجاد اثرات فیزیکی بسیتر غنی تر در این ورژن از نرم افزار مشهود است. فراموش نکنید این پکیج نرم افزاری در حقیقت یک موتور فیزیک طبیعی (درست مثل Havok، ODE یا Bullet ) است که به صورت فوق العاده گسترده در PC و کنسول های بازی استفاده می شود.اما یکی از ویژگی های خاص این نرم افزار به جرات – قدرت شتاب دهنده ی آن به سخت افزار است. قدرت هسته ای و فیزیک پایه ی SDK مبتنی بر بهره گیری از ویژگی هایی است که می توان آن را در جایگاه یک نیرو دهنده ی فیزیکی ( مکمل ) دانست . دود و شبیه سازی سیال، لباس پویا در کاراکتر، انفجار های زنده تر ویا گرد و غبار طبیعی تر نشانه های استفاده از این نرم افزار است.در اغلب موارد، اثرات فیزیک GPU بیشتر از پایه اضافه می شود.سطح تعاملات فیزیکی در یک بازی المان اساسی برای تعییم این معیار است.
برخی از ویژگی های جدید این نرم افزار :
به هنگام شده در APEX 1.2.2
تولید 3.x SDK های پیش فرض
و…
فیکس شده ها :
در این نسخه کراش حاصل از لودینگ مَتریال ها در نرم افزار 3DMAX برداشته شده است
باگ موجود بر اثر موجودیت ragdoll در صحنه برداشته شده است
رفع اشکال ترجمه ragdoll در یک فایل قدیمی
رفع اشکال 1745-8317534: Projection mode is not exported correctly to the RepX
رفع خطای #5747: Script error when using “Pick source object”
رفع خطای #5869: Color of rigid body does not differ for kinematic/dynamic ragdoll.
رفع خطای #7199: button missing from Root translation dialog.
و…
دانلود نسخه ی 2011 :
دانلود نسخه ی 2012 :
دانلود نسخه ی 2013 :